in

2021 BMW M3 i M4, pogon na sva 4 ili samo na zadnjim točkovima?

Nove generacije BMW M3 limuzine i M4 kupea su u poslednjoj fazi šminkanja pred samo predstavljanje, po nezvaničnim informacijama, u septembru.

Po uzoru na BMW M5 i manji BMW sportisti će dobiti opciju pogona na sva 4 točka, ali ne prije sledeće godine.

Ako je suditi prema BMWBlog, xDrive pogon na sva 4 točka će biti rezervisan za Competition verzije M3 i M4, koje možemo očekivati najranije krajem sledeće godine. Pokretaće ih novi S58 3.0 turbo šestocilindraš kojeg će dijeliti sa aktuelnim X3 M i X4 M Competition modelima u kojima spomenuti motor razvija 503 konjske snage te je uparen sa osmostepenim automatskim mjenjačem.

“Obični” M3 i M4 će pokretati isti motor ali sa nešto manje snage. 473 konjske snage koje će biti prenesene na asfaltisključivo preko zadnje osovine i što će obradovati mnoge petrolhead-e manuelnim mjenjačem. BMW M sa više nego dovoljno konjića, zadnji pogon, ručni mjenjač… zvuči kao užitak u vožnji na kvadrat. M trojka i M četvorka sa zadnjim pogonom su najavljeni za septembar ove godine i najavljene su CS i najekstremnija CSL verzije u bliskoj budućnosti.

2021 BMW 4 serija

Što se izgleda tiče, slon u prodavnici kristala je naravno nezaobilazna maska, uvećani bubrezi, dabrovi zubi… kako god ih zvali. Naravno da će M3 i M4 ponijeti najspominjaniji dizajnerski  detalj na jednom BMW-u još od Bangle-ove zadnjice.

Za sada je prisutna samo na seriji 4, ali vjerujemo da će se naći na obe M verzije, tj. i na M3 i M4 modelima. Iako BMW i rukama i nogama brani ovaj kontraverzni dizajn koji dobija puno više negativnih ocijena, samo će vijeme (i prodajni rezultati) pokazati ko je bio u pravu. U odbranu istih, na M modelima se barem na osnovu špijunskih slika može zaključiti da imaju svrhu, tj. da 3/4 maske nije zatvoreno kao na ne-M seriji 4.

BMW kontraverzna maska

Od ostalih elemenata biće tu sve ono na šta smo već navikli od M odjeljenja: branici sa većim otvorima za zrak su sigurni kao i nešto širi blatobrani, šire sportske gume, sportski pragovi, 4 velike cijevi izduva, bar 8 M znački na svakom ćošku auta i nekoliko posebnih boja koje će se isticati u odnosu na  BMW-ove za “smrtnike”.

Enterijer

Što se enterijera tiče, BMW ne eksperimentiše previše. Sportska sjedišta, M značke, karbonski umeci plus nekoliko detalja u zavisnosti od izbora paketa opreme kao i 12.5 inčni ekran iza volana te 10 inčni ekran na centralnoj konzoli.

2021 BMW M4 enterijer

Ono što svi očekuju od M sektora i čime oni nikada ne razočaraju je šasija. Novi BMW M3 je napravljen na CLAR platformi, što bi trebalo značiti da će auto biti znatno lakši i agilniji od F80 generacije.

“Svjesni smo da postoji veliki broj fanova M automobila i daćemo sve od sebe da ih uzbudimo i ne razočaramo” – Carsten Piers, šef M odjela u intervjuu za Auto Express.

Konkurencija

Standardno, konkurencija se svodi na Mercedes-AMG C 63 i C 63 S sa monstruoznim V8 motorom te Audi RS4 ukoliko volite sportske karavane i nešto konzervativniji dizajn. Svakako vrijedna pomena u ovom društvu je i Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio i V6 motorom razvijenim uz pomoć Ferrarija.

What do you think?

Written by pedjablst

In Photos: Concept Cars Show The Future In Geneva